Βιβλίο:Β041: Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων
Χωρίς σύνοψη επεξεργασίας |
Χωρίς σύνοψη επεξεργασίας |
||
Γραμμή 2: | Γραμμή 2: | ||
<div id="CustomSourceText" style='height:10px'></div> | <div id="CustomSourceText" style='height:10px'></div> | ||
[[Αρχείο:Β041-01.jpg|frame|centre|700px|<div style='text-align:center;'>''Χολέβα Ιωάννη Κ., Ο Μακεδονικός αγώνας από άλλη σκοπιά, Εκδόσεις Πελασγός Ιωάννου Χρ. Γιαννάκενα, Αθήνα 2014 (Β041)''</div>]]<br/> | [[Αρχείο:Β041-01.jpg|frame|centre|700px|<div style='text-align:center;'>''Χολέβα Ιωάννη Κ., Ο Μακεδονικός αγώνας από άλλη σκοπιά, Εκδόσεις Πελασγός Ιωάννου Χρ. Γιαννάκενα, Αθήνα 2014 (Β041)''</div>|σύνδεσμος=Special:FilePath/Β041-01.jpg]]<br/> | ||
Ο ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ Ἡ ἀτυχία τῶν Νεοελλήνων συνίσταται στό ὅτι οἱ ἀγῶνες τούς ὁποίους ἀρχίζουν τούς ἀφήνουν μισοτελειωμένους. Ὅπως ὁ Μακεδονικός, ὁ Βορειοηπειρωτικός, ὁ Κυπριακός Ἀγώνας. Ἀγῶνες κατ’ ἐξοχήν ἐθνικῆς ὁλοκληρώσεως καί διεκδικήσεων ἱερῶν, ὁσίων καί δικαίων. Αὐτό γίνεται εἴτε γιατί οἱ Νεοέλληνες ἐκτιμοῦν λανθασμένα ὅτι ὁ ἀγώνας τελείωσε, εἴτε γιατί οἱ διάφοροι «δυνατοί» καί συνήθως οἱ ἄσπονδοι σύμμαχοι καί φίλοι μας, θέτουν ἐμπόδια ἐξυπηρετῶντας τά δικά τους συμφέροντα τά ὁποῖα κατά καιρούς ἀλλάζουν, εἴτε γιατί αὐτοί οἱ ἴδιοι μᾶς ὑπερχρέωσαν ἀπό τή δημιουργία τοῦ νεοσύστατου ἑλληνικοῦ κράτους τό 1826-28. Στίς στιγμές λοιπόν πού πρέπει νά πάρουμε καίριες ἀποφάσεις ἀπαιτοῦν νά πληρωθοῦν τά «δάνεια» καί στρέφουν, κατευθύνουν ἀλλοῦ τίς προσπάθειες καί τούς ἀγῶνες μας. Γιά νά μήν μιλήσουμε γιά τούς συμβιβασμούς στά διεθνῆ φόρα καί τίς συνθῆκες πού οἱ «σύμμαχοι» ἐκβιαστικά, τσιγκούνικα καί ἀθετῶντας κάθε λόγο καί ὑποσχέσεις ἐμπόδιζαν διεκδικήσεις καί ἀρνοῦνταν κάθε δίκαιο αἴτημα. Βέβαια ποτέ δέν ἔφταιγαν μόνο ἐκεῖνοι, ἄν οἱ Ἕλληνες πού ἀντιπροσώπευαν κάθε φορά τήν ἑκάστοτε κυβέρνηση, δέν ὑποχωροῦσαν, δέν ἔσκυβαν τό κεφάλι ὑπάκουα στήν κάθε αὐστηρή ἐπίπληξη καί κατηγορηματική ἄρνηση τῶν ὁμοτράπεζων διαπραγματευτῶν ἀπέναντί τους. Στό κάθε ξεροκόμματο πού μᾶς ἔταζαν καί μᾶς πέταγαν ἔβαζαν μαζί μ᾿ ἕναν μικρό κύβο ζάχαρης μπόλικο δηλητήριο (φανερές καί κρυφές ἀπειλές, δάνεια γιά «βοήθεια» κ.λπ.) βυθίζοντάς μας ὅλο καί πιό βαθειά σέ μιά δύνη, σ᾿ ἕνα χάος, σ᾿ ἕνα κομφούζιο, σέ μιά ἀκολουθία ἐπάλληλων πτώσεων, στήν κατρακύλα τέλος. Τό ντόμινο πού ἀκολούθησε ἦταν νομοτελειακό. Μέ τό παρόν πόνημα τοῦ ἐξαίρετου καθηγητοῦ κ. Ἰωάννου Κ. Χολέβα γιά τόν «Μακεδονικό Ἀγῶνα, ἀπό μιά ἄλλη σκοπιά» πού συνεχίζεται 144 χρόνια, φέρνουμε πάλι στό ἀναγνωστικό κοινό ὄχι λόγοτεχνία ἀλλά ἱστορικά γεγονότα καί πρόσωπα, ἀριθμητικές καταγραφές, στοιχεῖα, ἀποδείξεις, ντοκουμέντα καί ἐπιχειρήματα. Ἡ Ἑλλάδα καί οἱ ἀλύτρωτες πατρίδες εἶναι θέματα καρδιᾶς καί ψυχῆς. Ἡ φιλοπατρία εἶναι ἀρχέγονο συναίσθημα. Ἡ προστασία τῶν πατρογονικών ἑστιῶν ἱερό καθῆκον καί τιμή. Ἡ προάσπιση, ὅμως, τῶν Ἑλληνικῶν συμφερόντων εἶναι πιά ζήτημα ἐπιβίωσης. Εἶναι ἡ ἴδια μας ἡ ὕπαρξη. Κι ἄν φτάσαμε σέ ἔσχατους καιρούς ὅπου ἡ προδοσία, τό ξεπούλημα, ἡ ξεδιαντροπιά, ἡ χαμέρπεια ἀποτελοῦν τά γνωρίσματα τῶν κρατοῦντων, ἐμεῖς θά τό ἐπιτρέψουμε; Ἄν γέμισε ἡ γῆ μας σκορπιούς, ἔχιδνες καί ἀρουραίους θά μείνουμε μέ τά χέρια σταυρωμένα; Μέ τήν ἀξίνα καί τή φωτιά πρέπει νά καθαρίσουμε τον τόπο. Μά γιά νά γίνει αὐτό πρέπει νά ἀναγνωρίζουμε καί νά γνωρίζουμε. Νά ἔχουμε γνώση, ἀποφασιστικότητα, δύναμη καί τόλμη. Νά ἔχουμε ἀγάπη καί πίστη στόν Θεό καί τήν Πατρίδα, στόν σκοπό καί τά ἰδανικά μας. Νά ἔχουμε ὅραμα καί φλόγα γιά ἕνα καλύτερο μέλλον γιά τήν Ἑλλάδα μας καί τόν λαό μας. Αὐτά θά εἶναι τά ὅπλα μας! Τό ἔργο τοῦ ἀγαπητοῦ μας καθηγητοῦ Ι. Κ. Χολέβα, συγγραφέως ἀπό παλιά τοῦ ἐκδοτικοῦ μας οἴκου, μᾶς δίνει αὐτή ἀκριβῶς τή γνώση καί τό παράδειγμα ἀνθρώπων πού ξεκίνησαν αὐτό τόν Ἀγώνα, τόν Μακεδονικό. Στρατιές γυναικῶν, ἀνδρῶν ὅλων τῶν ἡλικιῶν, διαφόρων ἐπαγγελμάτων, διαφορετικῆς μορφώσεως ἑνώθηκαν πανστρατιά νά ἐλευθερώσουν τήν Μακεδονία. Θυσιάστηκαν χιλιάδες. Ἀνάμεσά τους Ἀρχιερεῖς, ἱερεῖς, δασκάλες, δάσκαλοι, παιδιά, νέοι καί γέροι. Ἔχυσαν τό αἷμα τους, ἔδωσαν τή ζωή τους γιά τή χιλάκριβη τή Λευτεριά! Ἡ σκυτάλη ἔφθασε ὥς τά δικά μας χέρια. Εἶναι ἡ δική μας ὥρα. Θά φανοῦμε ἀντάξιοι; ΥΓ. Σήμερα ἀνακοινώθηκε στίς εἰδήσεις ὅτι ἀρχίζουν πάλι οἱ συνομιλίες γιά τό Κυπριακό. Σίγουρα στήν ἀτζέντα τους ἀκολουθεῖ καί τό Μακεδονικό. Μέ τήν ἐλπίδα ὅτι ἡ κρίση μᾶς έκανε πιό θαρραλέους, πιό δυνατούς, πιό ἑνωμένους καί ἀποφασιστικούς, ὅτι ἔριξε ἀπό τά μάτια μας τά λέπια πού μᾶς τύφλωναν -γιατί οἱ μάσκες τῶν «λογιστῶν» τοῦ ξεπουλήματος ἔχουν πέσει πιά ἐδῶ καί χρόνια καί δέν ὑπάρχουν δικαιολογίες- μέ αὐτή τήν ἐλπίδα λοιπόν ἄς συνεχίσουμε τόν ἀγῶνα μιᾶς κι ἔχουν μείνει πιά τόσα λίγα γιά νά προασπίσουμε! Καλόν Ἀγώνα λοιπόν! | |||
Ἐλίνα Μαστέλλου-Γιαννάκενα | |||
[[Κατηγορία:Βιβλία]] | [[Κατηγορία:Βιβλία]] | ||
[[Κατηγορία:Πηγές]] | [[Κατηγορία:Πηγές]] | ||
{{DISPLAYTITLE:Χολέβα Ιωάννη Κ., Ο Μακεδονικός αγώνας από άλλη σκοπιά, Εκδόσεις Πελασγός Ιωάννου Χρ. Γιαννάκενα, Αθήνα 2014}} | {{DISPLAYTITLE:Χολέβα Ιωάννη Κ., Ο Μακεδονικός αγώνας από άλλη σκοπιά, Εκδόσεις Πελασγός Ιωάννου Χρ. Γιαννάκενα, Αθήνα 2014}} | ||
{{DEFAULTSORT:Χολέβα Ιωάννη Κ., Ο Μακεδονικός αγώνας από άλλη σκοπιά, Εκδόσεις Πελασγός Ιωάννου Χρ. Γιαννάκενα, Αθήνα 2014}} | {{DEFAULTSORT:Χολέβα Ιωάννη Κ., Ο Μακεδονικός αγώνας από άλλη σκοπιά, Εκδόσεις Πελασγός Ιωάννου Χρ. Γιαννάκενα, Αθήνα 2014}} |
Αναθεώρηση της 16:42, 5 Νοεμβρίου 2023
Ο ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ Ἡ ἀτυχία τῶν Νεοελλήνων συνίσταται στό ὅτι οἱ ἀγῶνες τούς ὁποίους ἀρχίζουν τούς ἀφήνουν μισοτελειωμένους. Ὅπως ὁ Μακεδονικός, ὁ Βορειοηπειρωτικός, ὁ Κυπριακός Ἀγώνας. Ἀγῶνες κατ’ ἐξοχήν ἐθνικῆς ὁλοκληρώσεως καί διεκδικήσεων ἱερῶν, ὁσίων καί δικαίων. Αὐτό γίνεται εἴτε γιατί οἱ Νεοέλληνες ἐκτιμοῦν λανθασμένα ὅτι ὁ ἀγώνας τελείωσε, εἴτε γιατί οἱ διάφοροι «δυνατοί» καί συνήθως οἱ ἄσπονδοι σύμμαχοι καί φίλοι μας, θέτουν ἐμπόδια ἐξυπηρετῶντας τά δικά τους συμφέροντα τά ὁποῖα κατά καιρούς ἀλλάζουν, εἴτε γιατί αὐτοί οἱ ἴδιοι μᾶς ὑπερχρέωσαν ἀπό τή δημιουργία τοῦ νεοσύστατου ἑλληνικοῦ κράτους τό 1826-28. Στίς στιγμές λοιπόν πού πρέπει νά πάρουμε καίριες ἀποφάσεις ἀπαιτοῦν νά πληρωθοῦν τά «δάνεια» καί στρέφουν, κατευθύνουν ἀλλοῦ τίς προσπάθειες καί τούς ἀγῶνες μας. Γιά νά μήν μιλήσουμε γιά τούς συμβιβασμούς στά διεθνῆ φόρα καί τίς συνθῆκες πού οἱ «σύμμαχοι» ἐκβιαστικά, τσιγκούνικα καί ἀθετῶντας κάθε λόγο καί ὑποσχέσεις ἐμπόδιζαν διεκδικήσεις καί ἀρνοῦνταν κάθε δίκαιο αἴτημα. Βέβαια ποτέ δέν ἔφταιγαν μόνο ἐκεῖνοι, ἄν οἱ Ἕλληνες πού ἀντιπροσώπευαν κάθε φορά τήν ἑκάστοτε κυβέρνηση, δέν ὑποχωροῦσαν, δέν ἔσκυβαν τό κεφάλι ὑπάκουα στήν κάθε αὐστηρή ἐπίπληξη καί κατηγορηματική ἄρνηση τῶν ὁμοτράπεζων διαπραγματευτῶν ἀπέναντί τους. Στό κάθε ξεροκόμματο πού μᾶς ἔταζαν καί μᾶς πέταγαν ἔβαζαν μαζί μ᾿ ἕναν μικρό κύβο ζάχαρης μπόλικο δηλητήριο (φανερές καί κρυφές ἀπειλές, δάνεια γιά «βοήθεια» κ.λπ.) βυθίζοντάς μας ὅλο καί πιό βαθειά σέ μιά δύνη, σ᾿ ἕνα χάος, σ᾿ ἕνα κομφούζιο, σέ μιά ἀκολουθία ἐπάλληλων πτώσεων, στήν κατρακύλα τέλος. Τό ντόμινο πού ἀκολούθησε ἦταν νομοτελειακό. Μέ τό παρόν πόνημα τοῦ ἐξαίρετου καθηγητοῦ κ. Ἰωάννου Κ. Χολέβα γιά τόν «Μακεδονικό Ἀγῶνα, ἀπό μιά ἄλλη σκοπιά» πού συνεχίζεται 144 χρόνια, φέρνουμε πάλι στό ἀναγνωστικό κοινό ὄχι λόγοτεχνία ἀλλά ἱστορικά γεγονότα καί πρόσωπα, ἀριθμητικές καταγραφές, στοιχεῖα, ἀποδείξεις, ντοκουμέντα καί ἐπιχειρήματα. Ἡ Ἑλλάδα καί οἱ ἀλύτρωτες πατρίδες εἶναι θέματα καρδιᾶς καί ψυχῆς. Ἡ φιλοπατρία εἶναι ἀρχέγονο συναίσθημα. Ἡ προστασία τῶν πατρογονικών ἑστιῶν ἱερό καθῆκον καί τιμή. Ἡ προάσπιση, ὅμως, τῶν Ἑλληνικῶν συμφερόντων εἶναι πιά ζήτημα ἐπιβίωσης. Εἶναι ἡ ἴδια μας ἡ ὕπαρξη. Κι ἄν φτάσαμε σέ ἔσχατους καιρούς ὅπου ἡ προδοσία, τό ξεπούλημα, ἡ ξεδιαντροπιά, ἡ χαμέρπεια ἀποτελοῦν τά γνωρίσματα τῶν κρατοῦντων, ἐμεῖς θά τό ἐπιτρέψουμε; Ἄν γέμισε ἡ γῆ μας σκορπιούς, ἔχιδνες καί ἀρουραίους θά μείνουμε μέ τά χέρια σταυρωμένα; Μέ τήν ἀξίνα καί τή φωτιά πρέπει νά καθαρίσουμε τον τόπο. Μά γιά νά γίνει αὐτό πρέπει νά ἀναγνωρίζουμε καί νά γνωρίζουμε. Νά ἔχουμε γνώση, ἀποφασιστικότητα, δύναμη καί τόλμη. Νά ἔχουμε ἀγάπη καί πίστη στόν Θεό καί τήν Πατρίδα, στόν σκοπό καί τά ἰδανικά μας. Νά ἔχουμε ὅραμα καί φλόγα γιά ἕνα καλύτερο μέλλον γιά τήν Ἑλλάδα μας καί τόν λαό μας. Αὐτά θά εἶναι τά ὅπλα μας! Τό ἔργο τοῦ ἀγαπητοῦ μας καθηγητοῦ Ι. Κ. Χολέβα, συγγραφέως ἀπό παλιά τοῦ ἐκδοτικοῦ μας οἴκου, μᾶς δίνει αὐτή ἀκριβῶς τή γνώση καί τό παράδειγμα ἀνθρώπων πού ξεκίνησαν αὐτό τόν Ἀγώνα, τόν Μακεδονικό. Στρατιές γυναικῶν, ἀνδρῶν ὅλων τῶν ἡλικιῶν, διαφόρων ἐπαγγελμάτων, διαφορετικῆς μορφώσεως ἑνώθηκαν πανστρατιά νά ἐλευθερώσουν τήν Μακεδονία. Θυσιάστηκαν χιλιάδες. Ἀνάμεσά τους Ἀρχιερεῖς, ἱερεῖς, δασκάλες, δάσκαλοι, παιδιά, νέοι καί γέροι. Ἔχυσαν τό αἷμα τους, ἔδωσαν τή ζωή τους γιά τή χιλάκριβη τή Λευτεριά! Ἡ σκυτάλη ἔφθασε ὥς τά δικά μας χέρια. Εἶναι ἡ δική μας ὥρα. Θά φανοῦμε ἀντάξιοι; ΥΓ. Σήμερα ἀνακοινώθηκε στίς εἰδήσεις ὅτι ἀρχίζουν πάλι οἱ συνομιλίες γιά τό Κυπριακό. Σίγουρα στήν ἀτζέντα τους ἀκολουθεῖ καί τό Μακεδονικό. Μέ τήν ἐλπίδα ὅτι ἡ κρίση μᾶς έκανε πιό θαρραλέους, πιό δυνατούς, πιό ἑνωμένους καί ἀποφασιστικούς, ὅτι ἔριξε ἀπό τά μάτια μας τά λέπια πού μᾶς τύφλωναν -γιατί οἱ μάσκες τῶν «λογιστῶν» τοῦ ξεπουλήματος ἔχουν πέσει πιά ἐδῶ καί χρόνια καί δέν ὑπάρχουν δικαιολογίες- μέ αὐτή τήν ἐλπίδα λοιπόν ἄς συνεχίσουμε τόν ἀγῶνα μιᾶς κι ἔχουν μείνει πιά τόσα λίγα γιά νά προασπίσουμε! Καλόν Ἀγώνα λοιπόν!
Ἐλίνα Μαστέλλου-Γιαννάκενα