Παπαευαγγέλου Θεόδωρος

Από Μακεδονομάχοι
Αναθεώρηση ως προς 12:51, 18 Ιουλίου 2024 από τον Evaglap (συζήτηση | συνεισφορές) ('''Παπαευαγγέλου Θεόδωρος''' (1878 - 1935) Διετέλεσε Ιερεύς. Η ιδιότητά του στον Μακεδονικό Αγώνα ήταν Μέλος Επιτροπής Αμύνης Αρνίσσης Πέλλης.)
(διαφορά) ← Παλαιότερη αναθεώρηση | Τελευταία αναθεώρηση (διαφορά) | Νεότερη αναθεώρηση → (διαφορά)

Θεόδωρος Παπαευαγγέλου
Θεόδωρος Παπαευαγγέλου
α/α107790
ΕπώνυμοΠαπαευαγγέλου
ΌνομαΘεόδωρος
Τόπος καταγωγήςΆρνισσα
Νομός καταγωγήςΠέλλας
Ημερομηνία γέννησεως1878
Τόπος θανάτουΆρνισσα Πέλλης
Ημερομηνία θανάτου1935
Εκκλησιαστικό ΑξίωμαΙερεύς
Ιδιότητα ΜακεδονομάχουΜέλος Επιτροπής Αμύνης Αρνίσσης Πέλλης


Παπαευαγγέλου Θεόδωρος (1878 - 1935) Διετέλεσε Ιερεύς. Η ιδιότητά του στον Μακεδονικό Αγώνα ήταν Μέλος Επιτροπής Αμύνης Αρνίσσης Πέλλης.

Βιογραφικό

Ο π. Θεόδωρος Παπαευαγγέλου γεννήθηκε στην Άρνισσα το 1878 και διατέλεσε ιερέας.

Αγωνιζόταν εναντίον της βουλγαρικής προπαγάνδας, σε βαθμό που οι κομιτατζήδες ήθελαν να τον εξοντώσουν. Γι’ αυτό, όταν λειτουργούσε, κρατούσε με το ένα χέρι το Ευαγγέλιο και με το άλλο το περίστροφο.

Μία Κυριακή του 1902 οι Βούλγαροι δωροδόκησαν έναν Τουρκαλβανό, ονόματι Ιμπραήμ, για να τον δολοφονήσει καθώς θα έβγαινε από την εκκλησία. Τούτο το αντελήφθη ο Παπαευαγγέλου και γι’ αυτό, όταν βγήκε, ύψωσε το περίστροφό του στον Τουρκαλβανό, ο οποίος φοβήθηκε και έφυγε.

Με την άφιξη ανταρτικών σωμάτων από την Ελλάδα, ο Παπαευαγγέλου διατέλεσε μέλος της τοπικής Επιτροπής Αμύνης ενώ στην οικία του φυλάσσονταν όπλα και πολεμοφόδια, που έρχονταν από την οικία των αδελφών Χατζή από το Αμύνταιο.

Απεβίωσε στο χωριό του το 1935.

Φωτογραφίες

Βιβλιογραφία

  • (Β071) Ανεστόπουλου Αγγέλου Κ, Ο Μακεδονικός Αγών 1903-1908 και η Συμβολή των Κατοίκων εις την Απελευθέρωσιν της Μακεδονίας, Τόμος Α΄, Θεσσαλονίκη 1965.
  • (Β027) Το Μεγάλο Συναξάρι, Αφανείς γηγενείς Μακεδονομάχοι, Χορηγός: Πέτρος Εμμ. Μάνος, Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, Θεσσαλονίκη 2011.

Πηγές



Κάθε αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου θα πρέπει να αναφέρει ως πηγή της αναδημοσίευσης, την ιστοσελίδα «Μακεδονομάχοι», καθώς επίσης και την αρθρογράφο - συγγραφέα του άρθρου, Ευαγγελία Κ. Λάππα.